فناوری و رایانه
رایانه و ترفند
 
یک شنبه 6 اسفند 1391برچسب:, :: 13:57 ::  نويسنده : محمد امین

اگر رنگ نوشته های یک صفحه باعث ناخوانا شدن آن شده است چه کنیم؟

وقتی صفحه ای را باز کردید به view بروید و گزینه internet option را انتخاب کنید. در صفحه ای که باز میشود روی کلید colors در پایین صفحه کلیک کنید. به جعبه colors در این صفحه دقت کنید. علامت چک مارک را از کنار عبارت use windows colors بردارید و سپس رنگ نوشته ها (text) و زمینه (background) را مطابق نظر خود تغییر داده و ok بزنید. البته دقت کنید از این پس همواره شما رنگ نوشته ها و زمینه را در تمام صفحات وب اینطور خواهید دید، مگر باز گردید و دوباره کنار عبارت use windows colors علامت چک مارک را بگذارید. 


 

اگر گرفتار یک سایت شلوغ شدید!

اگر وارد صفحه اول یک سایت شلوغ که دارای تعداد زیادی لینک ، انواع جعبه ها و کادرهای مختلف در نقاط مختلف صفحه می باشد، شدید، بجای صرف زمان زیاد برای درک صفحه، سریعا به بالا یا به سمت چپ صفحه نگاه کنید، ببینید آیاکلیدی به نام site map دارد یا خیر، اگر چنین کلیدی نبود که باید پیه مطالعه کامل صفحه اول را به تن بمالید. ولی اگر چنین کلیدی موجود بود با زدن آن به صفحه ای می روید که در آن تمام لینک های موجود در سایت بصورت فهرست آورده شده است. با خواندن آن می توانید سریعا بفهمید ، در سایت چه صفحاتی با چه موضوعاتی موجود است.


 

بجای عکس ، یک مربع حاوی ضربدر قرمز رنگ می بینید.

این هم از خطاهای طراح صفحه وب است ولی بد نیست این راه را امتحان کنید. شاید توانستید عکس را ببینید، ولی اگر جواب نداد دیگر کاری نمی شود کرد.

با موس کرزر را روی عکس ببرید. کلیک راست موس کنید. روی properties رفته و کلید موس را رها کنید. در صفحه properties ، آدرس جلوی URL را در جعبه آدرس مرورگرتان بنویسید (مثل حالت قبل) و enter کنید، اگر عکس آمد، که آمد اگر نه کاری نمی توان کرد.


 



ادامه مطلب ...
جمعه 4 اسفند 1391برچسب:, :: 10:36 ::  نويسنده : محمد امین

۱.ابتدا تمام فایلهایی را که میخواهید تغییر نام دهید انتخاب کنید. ۲.روی اولین عکس کلیک سمت راست کرده سپس آنرا Rename کنید.(مثلا MyPicture ) ۳.در حالی که Shift را نگه داشته اید،بین فضای خالی بین عکس اول و دوم کلیک کنید. ۴.نتیجه را ببینید.

این ترفند را در مورد هر نوع فایل به کار برد .

جمعه 4 اسفند 1391برچسب:, :: 10:33 ::  نويسنده : محمد امین

10 نکته و ترفند برای آشنایی با«ویندوز 8»

 

 

 

دانلود ویندوز,ویندوز 8 دانلود ,ویندوز 7,نصب ویندوز 8

 

 

 

در سیستم‌عامل جدید شرکت «مایکروسافت» به نام «ویندوز 8» قابلیت‌ها و امکانات متعدد جدیدی به چشم می‌خورد. ممکن است کار با آن‌ها در نگاه اول برای کاربران سخت به نظر برسد، در صورتی که رابط کاربری «ویندوز 8» بسیار نیز کاربرپسند است. در این ترفند قصد داریم به معرفی 10 نکته و ترفند برای آشنایی بیشتر با «ویندوز 8» بپردازیم.

 

 

1. خاموش کردن دستگاه

خاموش کردن کامپیوتر در ویندوز 8 مقداری متفاوت از قبل است. برای این کار بایستی در نمایه Metro، نشان‌گر ماوس را بر روی دکمه Start در گوشه سمت چپ صفحه ببرید و سپس Settings را انتخاب کنید. در سمت راست، منویی ظاهر خواهد شد که شما می‌توانید با مراجعه به Power، اقدام به خاموش کردن دستگاه کنید.

 

 

2. تبدیل درجه حرارت به سانتی‌گراد

در برنامه مربوط به آب‌و‌هوای موجود در نمایه Metro که با عنوان Weather مشخص شده است، به طور پیش‌فرض درجه هوا با واحد فارنهایت مشخص شده است. در صورتی که دوست دارید دما با سانتی‌گراد نمایش داده شود، کافی است کلیدهای ترکیبی Windows + C را فشار داده و به Settings بروید. در این قسمت می‌توانید تغییرات لازم را اعمال نمایید.

 



ادامه مطلب ...
جمعه 4 اسفند 1391برچسب:, :: 10:32 ::  نويسنده : محمد امین

ایجاد رمزهای عبور قوی‌تر در iOS

 

سیستم‌عامل ios, رمزگذاری

ایجاد رمزهای عبور قوی‌تر در iOS

در سیستم‌عامل iOS می‌توان بر روی دستگاه رمز عبوری تعیین کرد تا به هنگام خروج دستگاه از حالت قفل، نیاز به وارد کردن این رمز عبور باشد. این رمز عبور در iOS به طور پیش‌فرض شامل 4 رقم است. اما شما می‌توانید این حالت ساده را غیرفعال کرده و از ترکیب حروف، اعداد و علامات، بدون محدودیت تعداد کاراکتر برای رمزگذاری استفاده کنید. در این ترفند به نحوه‌ی انجام این کار می‌پردازیم.

بدین منظور: ابتدا به Settings مراجعه کنید. سپس وارد General شده و Passcode Lock را انتخاب نمایید. در صورتی که قبلاً رمز عبوری انتخاب کرده‌اید، آن را وارد کنید. سپس Turn Passcode Off را انتخاب کنید تا رمز عبور کنونی غیرفعال شود (نیاز با وارد کردن رمز عبور قبلی دارید). اکنون گزینه‌ی Simple Passcode را به OFF تغییر دهید. حال Turn Passcode On را انتخاب کنید. خواهید دید که اکنون می‌توانید بدون محدودیت تعداد و کاراکتر، رمز عبور جدید را انتخاب کرده و آن‌ را فعال کنید.

چه نرم‌افزارهایی باید از روی ویندوز پاک شوند؟

 

آموزش کامپیوتر, بدافزارها

 

تشخیص این‌که کدام یک از نرم‌افزارهای نصب شده بر روی ویندوز بایستی Uninstall شوند، گاهی برای کاربران مبتدی مشکل است. در این ترفند قصد داریم به معرفی یک یاری‌رسان کوچک و کم‌حجم بپردازیم که شما را در تشخیص نرم‌افزارهایی که بهتر است از روی سیستم حذف شوند یاری می‌کند. این موضوع به ویژه برای تشخیص بدافزارها و نرم‌افزارهایی که امنیت سیستم را به خطر می‌اندازند بسیار مناسب است.



ادامه مطلب ...
درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
موضوعات
آخرین مطالب
آرشيو وبلاگ
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان رایانه و فناوی اطلاعات و آدرس dadebidade.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 35
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1